BENEFICIILE CONCEDIULUI MEDICAL

Nu obisnuiesc sa apelez prea des la acest tip de concediu, in primul rand  pentru ca foarte rar ma imbolnavesc incat sa fie nevoie de asa ceva,  si in al doilea rand pentru ca urasc cu pasiune toata birocratia si “plimbarea placuta” dupa adeverinta  de salariat.

Pentru ca acum ,conform normelor legale,te-ai imbolnavit, iar pentru  a ti se elibera concediul medical ai nevoie de adeverinta de la institutia angajatoare pe  care sa fie trecuta aceeasi zi ca si pe concediul medical, obligatoriu, altfel nu primesti mai mult decat o usa in nas! Nu conteaza febra de 40 de grade, daca doresti concediul medical, ai nevoie de adeverinta. Din pacate sunt si situatii pe care oricat de mult as dori sa le evit nu se poate .

Cam asa s-a intamplat si luna trecuta ,cand invinsa de un virus mutant probabil ,am fost silita la 5 zile de concediu medical si repaus. Pana aici  nimic special nu-i asa? Stiam ca se plateste 75%,asta mi-a spus  medicul deci ma asteptam  la urmatorul  salariu sa iau ceva mai putin bani .Dupa calculele mele nu era o suma semnificativa. Dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ ,am avut surpriza ca suma retinuta sa fie cu totul alta decat cea calculata de mine. Drept urmare, am mers la departamentul de resurse umane pentru a mi se explica situatia gandindu-ma la tot felul de erori de sistem, care mai de care !

In aceste cazuri calculul salariilor se face plecand de la o formula complicata in care intra inclusiv salariile din ultimele sase luni conform serviciului de externalizare salarizare. Foarte amabile persoanele de la HR, explicandu-le  situatia si verificand ulterior sistemul informatic, mi-au demonstrat exact calculul salariului si de ce exista o diferenta atat de mare. Spre mare mea surprindere, calculul facut de ele era gresit avand in vedere ca nu considerasera si bonusurile din ultimele luni. Noroc chior sau perseverenta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu